Bieganie długodystansowe i trening interwałowy

Nie każdy lubi ćwiczyć na siłowni. Są osoby, które zdecydowanie bardziej wolą zajęcia na świeżym powietrzu. Trenerzy personalni zajmują się nie tylko pracą na siłowni, ale również ćwiczą w plenerze. Ostatnio popularne są zajęcia biegowe. Bieganie to sport, który może wykonywać każdy.

Trening biegowy poprawiający kondycję fizyczną

treningi biegowe krakówNiepotrzebne jest tutaj specjalne obciążenie. Wystarczy odpowiedni strój i buty. Bieganie to sport, który uruchamia cały organizm. Dobrym pomysłem jest bieganie z trenerem personalnym, który w czasie biegu będzie motywował ćwiczącego. Takie treningi biegowe wybierane są często przez osoby, które chciałyby zrzucić zbędne kilogramy. Wiadomo, że najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest właśnie bieganie. Poza tym treningi biegowe kraków przynoszą też wiele innych korzyści. W czasie biegania serce zaczyna mocniej bić. Ciśnienie krwi zwiększa się. Krew jest szybciej i sprawniej pompowana na obwód. Dzięki temu krew może dotrzeć do różnych narządów wewnętrznych – wątroby, nerek, śledziony i innych. Narządy są lepiej ukrwione, dzięki czemu znacznie lepiej pracują. Poza tym bieganie bardzo poprawia kondycję fizyczną. Warto regularnie biegać, a najlepiej robić to z trenerem personalnym. Trenerzy zajmują się nie tylko biegami długodystansowymi. Często organizowane są też zajęcia na bieżniach (np. arenach lekkoatletycznych). Tutaj treningi mają postać interwałów. Bieganie interwałowe polega na tym, że przez konkretny odcinek bieżni biegnie się bardzo szybko (sprintem).

Następnie po pokonaniu tego odcinka zwalnia się i biegnie truchtem. Można też przejść odcinek po przebiegnięciu sprintem. Takich interwałów w trakcie treningu wykonuje się bardzo dużo. Dzięki temu organizm może spalić więcej tkanki tłuszczowej. Bieganie interwałowe rozwija gibkość i wytrzymałość organizmu.