Identyfikacja wizualna i jej założenia

 

Przechodząc alejkami sklepowymi najczęściej zwracamy uwagę na produkty, które skądś znamy. Wydają się one dla nas bardziej zaufane oraz pewniejsze. Tak jest z każdym typem produktów, nie tylko spożywczych. Wszystko za sprawą identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Jeśli projekty są właściwie zaprojektowane, klient na pewno rozpozna i zaufa danej marce. Jest to udowodnione psychologicznie.

Identyfikacja wizualna przedsiębiorstw

identyfikacja wizualna dla firmIdentyfikacja wizualna to podstawa marketingu, zwłaszcza jeśli korzysta się z mediów takich jak telewizja oraz Internet. Zaprojektowanie prawidłowych symboli graficznych to tan prawdę zrobienie dobrego logotypu, który składa się z logo oraz napisu stylizowanego. Jednakże identyfikacja wizualna dla firm wymaga odpowiedniego doboru barw, które będą kojarzyć się z daną marką. Każdy zna największe sieci fast food. Zauważmy, że ich identyfikacja to głównie barwy białe, czerwone i żółte, czyli takie, które wzmagają apetyt. Identyfikacja wizualna dla firm wiąże się właśnie z wywoływaniem skojarzeń oraz odczuć. W tym przypadku nie można pozwolić sobie na ekstrawagancję, tak jak w przypadku spotów. Tutaj trzeba użyć sprawdzonych narzędzi oraz współpracować z kreatywnymi grafikami, którzy wiedzą, w jaki sposób działać. Identyfikacja wizualna to sprawa bardzo ważna, gdyż to na tym można opierać dalsze działania marketingowe. Jest to poważne przedsięwzięcie.

Dobra identyfikacja wizualna jest ważna w każdym biznesie, gdyż potencjalny konsument najlepiej zapamięta symbole graficzne i barwy. Jest to jeden z filarów marketingu, który tworzy rozpoznawalność marki. Jeśli dobrze wszystko zaplanujemy, po pewnym czasie zauważymy, że w ankietach i badaniach opinii publicznej zaufanie do firmy znacznie wzrośnie. Z kolei to zapewni nam zyski.