Stosowanie białka przez osoby trenujące

 

Białko jest mikroskładnikiem, które między innymi odpowiada za budowanie tkanki mięśniowej, poprzez regulowanie skurczy mięśni i ich ruchów. Białko występuje powszechnie w wielu produktach spożywczych, znajdziemy jego duże ilości w mięsie, ale także w jajkach i mleku. 

Stosowanie koncentratu białka serwatkowego

koncentrat białka serwatkowegoOsoba intensywnie ćwicząca musi być przygotowana na trwałą suplementację wielu składników odżywczych, aby regulować i uzupełniać mikroskładniki, które organizm zużywa podczas ćwiczęn. Koncentrat białka serwatkowego stanowi alternatywę dla uzupełniania białka w sposób naturalny – w diecie. Jest to białko łatwo przyswajalne i cechujące się wysoką wartością odżywczą, a jego podstawowym zadaniem jest uzupełniać braki w codziennej diecie. Białko nie powinno zastępować tradycyjnych posiłków, gdyż te są bardziej zbilansowane i poza białkiem oraz odpowiednią ilością kalorii zawierają także witaminy, mikroskładniki i inne istotne elementy. Obecnie producenci białek prześcigają się w pomysłach, dzięki czemu dostępne są białka w niemal wszystkich znanych nam smakach. Mogą być spożywane w formie shake’a z mlekiem lub wodą, ale wiele osób korzysta z przepisów kulinarnych, do których dodawane jest sproszkowane białko (np. wysokobiałkowe naleśniki). Koncentrat białka w porównaniu do innych rodzajów białek, zawiera w składzie ok. 80% czystego białka, a pozostałe 20% stanowią cholesterol, tłuszcz i laktoza. Innymi odmianami białka serwatkowego jest izolat oraz hydrolizat.

Jeśli decydujemy się na suplementację białka, to należy dokładnie przyjrzeć się swojej diecie i uzupełniać białko koncentratem tylko w niezbędnej ilości. Więcej białka niż jest to wskazane wcale nie będzie przynosiło większych efektów – nadmiar białka będzie wiązał się z większą ilością kalorii w ciągu dnia, a ponadto nie przyniesie to żadnych korzyści w zakresie budowania tkanki mięśniowej.  

 


Opublikowano

w

przez

Tagi: