Wysoko wydajne zestawy transportowe

W wielu dużych gospodarstwach do przewozu sieczki stosuje się wysoko wydajne zestawy transportowe, składające się z ciągnika siodłowego i naczepy, której skrzynia ładunkowa jest dużej objętości. Wśród producentów tego typu naczep objętościowych można wymienić takie, które oferują maszyny o objętości skrzyni ładunkowej w zakresie od 50 do 60 m3.

Zastosowanie nowoczesnych przyczep dwuosiowych

Dwuosiowe przyczepy rolniczePrzyczepy tego typu nazywamy skorupowymi i z racji wytrzymałej konstrukcji zarówno nadwozia jak i podwozia, są stosowane w różnych dziedzinach gospodarki. Dodatkowym wyposażeniem tych przyczep są zwykle nadstawki, które zwiększają objętość skrzyni ładunkowej i pozwalają na lepsze wykorzystanie ich dużej ładowności w transporcie rolniczym, a zwłaszcza do przewozu pasz w postaci sieczki. Dwuosiowe przyczepy rolnicze, są typowymi przyczepami objętościowymi z przeznaczeniem do transportu rozdrobnionych zielonek z przeznaczeniem na pasze (kukurydza, trawa, lucerna). W systemach tego typu dwie osie, są połączone resorami wzdłużnymi składającymi się z płaskich sprężyn, których pióro główne znajduje się na dole (pozycja odwrócona resoru). Środkowa część resorów jest mocowana w sposób obrotowy do „stołu” sztywno połączonego z ramą nośną przyczepy. Zapewniony jest w ten sposób kontakt wszystkich kół z podłożem nawet o nierównanej powierzchni. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest również korzystny układ sił, który przyczynia się do łatwego pokonywania przeszkód zarówno podczas jazdy do przodu jak i do tyłu. Z tych względów, ten system jest zalecany w przypadku intensywnego użytkowania przyczep na nierównym podłożu.

Inny jeszcze układ wykorzystany w przyczepach dwuosiowych to tak zwany układ połączeniowy, wówczas każda z osi jest ciągnięta przez dwa resory płaskie, mocowane z jednej strony do ramy nośnej przyczepy. Osie kół są połączone czterema siłownikami, z których dwa znajdują się po jednej stronie przyczepy, tworząc „układ naczyń połączonych” Taki układ zapewnia zawieszenie z automatyczną korektą położenia każdej strony.


Opublikowano

w

przez

Tagi: